Header partnersHeader partnersHeader partners

Ron Simpson | AVOCADO SHOW

Hoe werd een restaurant in Amsterdam in één klap een wereldhype? Volgens Ron Simpson (creatief ondernemer en oprichter The Avocado Show) past een goed idee op een bierviltje. Is dat de succesformule achter The Avocado Show? Of is er meer? "Mijn verklaring van het succes is timing en uitvoering. Ons concept is leuk, speels, sterk en origineel, maar er zijn misschien wel eerdere pogingen gedaan. De eerste tien veganrestaurants zijn ook mislukt, omdat ze te vroeg werden opgericht of omdat het niet op social media werd opgepakt.

In ons geval hadden we fantastische content in een tijd waarin foto’s en video’s heel makkelijk over de hele wereld verspreid worden. Er was nog geen speciaalzaak, terwijl letterlijk honderd miljoen mensen iedere dag avocado’s eten. Dan heb je origineel nieuws. Het was geen reclameboodschap die we probeerden te pushen, maar ons nieuws maakte honderd miljoenen mensen blij, en dan gaat het vanzelf.

Enkele jaren geleden opende The Avocado Show, opgericht door ondernemer Ron Simpson en Julien Zaal, een eerste restaurant in de Pijp. Vanaf dag één was het razend populair. De komende maanden opent de inmiddels franchise negentien nieuwe vestigingen in Europa, onder andere in Madrid, Londen en Parijs. The Avocado Show staat bekend om hun ‘Pretty Healthy Food’: gerechten gemaakt van duurzame avocado’s die erg ‘instagrammable’ worden gepresenteerd.

Naast het restaurant is een merchandisecollectie ontwikkeld en ook kwamen de oprichters met een kookboek, eigen Avocado Fries en een documentaire. “Wat de avocado zo populair maakt, is dat het een icoon is voor gezond, lekker en mooi eten,” vertelt Simpson. “De avocado is, zeker in tijden van de pandemie, belangrijker dan ooit, want men wil graag gezonder eten.” Maar ook ‘de show’ trekt bezoekers aan. “Mensen willen ook een stukje beleving, mooi fooddesign, dat telt ook mee. En dat bieden wij.”